Uchwała nr XXXVI/282/2010 Rady Powiatu Węgrowskiego z dnia 22 stycznia 2010 r. w sprawie: procedury przygotowania, uchwalania budżetu Powiatu Węgrowskiego oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu.

Uchwała nr XXXVI/282/2010 Rady Powiatu Węgrowskiego z dnia 22 stycznia 2010 r. w sprawie: procedury przygotowania, uchwalania budżetu Powiatu Węgrowskiego oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu.

Drukuj


Na podstawie art. 53 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym /Dz. U. Nr 91 poz. 578 z 1998 r. z późn. zm./ w związku z art. 234-238 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U.Nr.157, poz. 1240) - Rada Powiatu Węgrowskiego uchwala co następuje:


§ 1


Ustala się następujący terminarz prac nad projektem budżetu :
1. Kierownicy jednostek organizacyjnych powiatu oraz powiatowych służb, inspekcji i straży opracowują i przedkładają Skarbnikowi Powiatu, w nie przekraczalnym terminie do 30 września roku poprzedzającego rok budżetowy, wnioski do projektu uchwały budżetowej wg wzorów określonych przez Zarząd Powiatu Węgrowskiego , wraz z uzasadnieniem zawierającym omówienie planowanych dochodów i poszczególnych wydatków.
2. Komisje Rady Powiatu, Radni Powiatu , Burmistrzowie, Wójtowie Gmin Powiatu Węgrowskiego i Mieszkańcy Powiatu mogą składać do Przewodniczącego Zarządu Powiatu Węgrowskiego wnioski do projektu uchwały budżetowej, w nieprzekraczalnym terminie do dnia 30 września roku poprzedzającego rok budżetowy.
3. Przewodniczący Zarządu Powiatu Węgrowskiego niezwłocznie kieruje wnioski, o których mowa w ust 2 do właściwych merytorycznie wydziałów Starostwa, celem ustalenia lub weryfikacji kosztów realizacji zgłoszonego zadania.
4. Zweryfikowany wniosek jest przekazywany do Skarbnika Powiatu w terminie do 7 października. Wnioski, które dotyczą zadań nie należących do kategorii zadań powiatowych wraz z pisemnym uzasadnieniem są zwracane do wnioskodawcy za pośrednictwem Zarządu Powiatu Węgrowskiego.
5. Skarbnik Powiatu w oparciu o przedłożone materiały i wnioski a także prognozowane kwoty dochodów własnych Powiatu, projektów dotacji celowych na realizację zadań własnych oraz zleconych z zakresu administracji rządowej, wstępnych decyzji dotyczących subwencji ogólnej, udziału w podatkach stanowiących dochód budżetu Państwa, planowanej kwoty wpłaty do budżetu Państwa a także projektów dotacji na realizację zadań przyjętych do realizacji w drodze porozumień zawartych z innymi jednostkami samorządu terytorialnego, opracowuje zbiorcze zestawienia dochodów i wydatków, wydatków inwestycyjnych zgłoszonych do realizacji w roku budżetowym, dotacji udzielanych na finansowanie zadań własnych Powiatu.


§ 2


Wnioski złożone po terminie określonym w § 1 ust. 2 nie będą rozpatrywane przy tworzeniu projektu uchwały budżetowej. Na wniosek stałych Komisji Rady mogą być rozpatrywane w trakcie roku budżetowego, przy dokonywaniu uzasadnionych zmian budżetu przedkładanych Radzie Powiatu przez Zarząd Powiatu.



§ 3


1.Wnioski o których mowa w § 1 ust 1 opracowane są na podstawie:
a/ Prognozy cen obowiązujących w roku poprzedzającym rok budżetowy, z uwzględnieniem zmian wchodzących w życie z dniem 01.01. roku budżetowego.
b/ Przewidywanego planu zatrudnienia na koniec roku poprzedzającego rok budżetowy i w roku budżetowym z uzasadnieniem ewentualnych zmian.
c/ Wynagrodzeń obowiązujących w roku poprzedzającym rok budżetowy i planowanego wskaźnika wzrostu w roku budżetowym.
2. Zarząd Powiatu Węgrowskiego opracowuje projekt uchwały budżetowej w oparciu o przedłożone zestawienia, o których mowa w § 1 ust 5 uwzględniając zasady ustawy o finansach publicznych. Projekt uchwały budżetowej obejmuje :

I. Budżet jednostki samorządu terytorialnego zawierający :
1) tabelę prognozowanych dochodów Powiatu w układzie dzial rozdział paragraf,planowane kwoty dochodów bieżących i dochodów majątkowych według ich źródeł w tym w szczególności z tytułu dotacji i środków na finansowanie wydatków na realizację zadań finansowanych z udziałem srodków, o których mowa w art.5 ust.1 pkt 2 i 3 wg ważniejszych źródeł i działów klasyfikacji budżetowej w podziale na dochody bieżące i majątkowe,
2) wydatki budżetu Powiatu w podziale na działy ,rozdziały paragrafy klasyfikacji budżetowej
z wyodrębnieniem:
a) wydatków bieżących w tym w szczególności:
- wynagrodzeń i składek od nich naliczanych

-wydatki związane z realizacją ich statutowych zadań

- dotacji na zadania bieżące

- świadczenia na rzecz osób fizycznych

- wydatki na programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3 w części związanej z realizacją zadań jednostki samorządu terytorialnego.

- wypłaty z tytułu poręczeń i gwarancji udzielonych przez jednostkę samorządu terytorialnego, przypadające do spłaty w danym roku budżetowym.

- obsługę długu jednostki samorządu terytorialnego

b) wydatków majątkowych w układzie działów, rozdziałów, paragrafów i nazwy zadania
3) plan przychodów i rozchodów budżetu uwzględniający źródła pokrycia deficytu
lub przeznaczenie nadwyżki budżetu,
4) plan zadań inwestycyjnych do realizacji w roku budżetowym z uwzględnieniem klasyfikacji budżetowej i źródeł finansowania,
5) limity wydatków na finansowanie wieloletnich programów inwestycyjnych z wyodrębnieniem wydatków na finansowanie poszczególnych programów,
6) wydatki na projekty i programy realizowane z bezzwrotnych środków pochodzących ze źródeł zagranicznych, budżetu Unii Europejskiej, pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu i wykaz umów partnerstwie publiczno – prywatnym,
7) plan dochodów i wydatków związanych z realizacją zadań wspólnych realizowanych w drodze umów między Powiatem i innymi jednostkami samorządu terytorialnego,
8) plan dochodów i wydatków związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych powiatowi odrębnymi ustawami,
9) upoważnienie dla Zarządu Powiatu do :
1. zaciągnięcia kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych na pokrycie występującego w ciągu roku budżetowego deficytu budżetu Powiatu
2. upoważnienie dla Zarządu Powiatu do dokonywania zmian w budżecie w zakresie określonym w art. 258 ustawy o finansach publicznych,
3. lokowanie wolnych środków budżetu na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu Powiatu ,
4. zaciągania zobowiązań na finansowanie wydatków z tytułu limitów na wieloletnie programy inwestycyjne,
5. zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku następnych jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania Powiatu i termin zapłaty upływa w roku następnym.

II Załączników

1) Zestawienie planowanych kwot dotacji udzielanych z budzetu jednostki samorządu terytorialnego

2) Plan dochodów rachunku dochodów jednostek, o których mowa w art. 223 ust.1 Ustawy o Finansach publicznych oraz wydatków nimi finansowanych;

3) Plany przychodów i kosztów samorządowych zakładów budżetowych.


§ 4


Do projektu uchwały budżetowej Zarząd Powiatu dołącza:
1. Uzasadnienie zawierające:
a) omówienie dochodów z poszczególnych źródeł w tym:

- dochodów bieżących

- dochodów majątkowych
b) uzasadnienie poszczególnych wydatków, w tym:
- wydatków bieżących
- wydatków majątkowych
c) omówienie przychodów związanych z pokryciem niedoboru budżetowego oraz rozchodów związanych ze spłatami rat pożyczek i kredytów

2. Wieloletnią prognozę finansową jednostki samorządu terytorialnego


§ 5


1.Projekt budżetu wraz z Wieloletnią prognozą finansową jednostki samorządu terytorialnego Zarząd przekazuje:
1) Radzie Powiatu
2) Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Warszawie Zespół w Siedlcach – celem zaopiniowania
- najpóźniej do dnia 15 listopada roku poprzedzającego rok budżetowy.
2. W terminie 7 dni od dnia przekazania projektu uchwały budżetowej do Rady Powiatu, Zarząd Powiatu przesyła podległym jednostkom informacje niezbędne do opracowania projektów ich planów finansowych.
3.Jednostki podległe opracowują projekty, o których mowa w ust 2 ,w terminie 30 dni od daty otrzymania informacji, nie później jednak niż do 22 grudnia.



§ 6


1. Przewodniczący Rady Powiatu w terminie 3 dni roboczych od dnia otrzymania projektu budżetu przesyła go wraz z objaśnieniami, informacją o stanie mienia komunalnego i prognozą łącznej kwoty długu wszystkim Radnym Powiatu i wyznacza termin sesji Rady, na której odbędzie się debata budżetowa.
2. W terminie do dnia 5 grudnia roku poprzedzającego rok budżetowy, Komisje Rady
( z wyłączeniem Komisji Rewizyjnej ) po rozpatrzeniu właściwych części budżetowych, przedstawiają na piśmie swoje opinie Komisji Budżetowej . W trakcie prac nad projektem uchwały budżetowej Komisje mogą żądać wyjaśnień od upoważnionych przedstawicieli właściwych wydziałów starostwa, jednostek organizacyjnych Powiatu oraz powiatowych służb, inspekcji i straży. Zgłoszenie propozycji wprowadzenia do projektu budżetu nowego wydatku lub zwiększenia wydatku przewidywanego w budżecie wymaga wskazania źródła jego finansowania.
3. Na żądanie wnioskodawców wnioski radnych nieprzyjęte przez Komisję zamieszcza się w protokole jako wnioski mniejszości.
4. Komisja Budżetowa , na podstawie opinii innych Komisji reprezentowanych przez ich przedstawicieli, przygotowuje do dnia 15 grudnia roku poprzedzającego rok budżetowy opinię zbiorczą o projekcie budżetu. Nieuwzględnione przez Komisję Budżetową opinie innych Komisji oraz wnioski mniejszości zamieszcza się w opinii zbiorczej. Przewodniczący Komisji Budżetowej przesyła niezwłocznie opinię zbiorczą Zarządowi Powiatu.
5. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się jej z treścią wnosi w terminie 5 dni ewentualne zmiany do projektu budżetu.


§ 7


1. Rozpatrywanie projektu uchwały budżetowej przez Radę Powiatu obejmować będzie :
a) omówienie projektu uchwały budżetowej
b) przedstawienie przez Zarząd Powiatu opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej o projekcie budżetu i Wieloletniej prognozie finansowej jednostki samorządu terytorialnego
c) przedstawienie zbiorczej opinii Komisji Budżetowej
d) dyskusją i głosowaniem nad wnioskami zawartymi w opinii zbiorczej Komisji Budżetowej , które nie zostały uwzględnione przez Zarząd Powiatu, z tym zastrzeżeniem, że nie poddaje się pod głosowanie wniosków, które nie uzyskały aprobaty Zarządu z powodu zwiększenia deficytu budżetowego, wynikającego ze zmniejszenia dochodów lub zwiększenia wydatków.



§ 8


W ciągu 21 dni od daty uchwalenia budżetu Zarząd Powiatu opracowuje szczegółowy podział dochodów i wydatków wg działów, rozdziałów i paragrafów.


§ 9



Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Powiatu Węgrowskiego .

§ 10


Traci moc uchwała XVII/145/2008 Rady Powiatu Węgrowskiego z dnia 27 sierpnia 2008 r. w sprawie określenia trybu prac nad projektem uchwały budżetowej..


§ 11



Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.






Pokaż metryczkę
Informację wytworzył
Rada POwiatu
Data wytworzenia
10 lutego 2010
Informację opublikował
Magdalena Dąbkowska
Data publikacji
10 lutego 2010
Informację zmienił
Magdalena Dąbkowska
Data ostatniej zmiany
10 lutego 2010

 

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2007-2013
Priorytet II Przyśpieszenie e-Rozwoju Mazowsza Działanie 2.2 Rozwój e-usług

Copyright © 2014

Używamy plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.