Uchwała nr VIII/55/03 Rady Powiatu Węgrowskiego z dnia 27 czerwca 2003 roku w sprawie zmian w Regulaminie Organizacyjnym Starostwa Powiatowego w Węgrowie.

Uchwała nr VIII/55/03 Rady Powiatu Węgrowskiego z dnia 27 czerwca 2003 roku w sprawie zmian w Regulaminie Organizacyjnym Starostwa Powiatowego w Węgrowie.

Drukuj

Na podstawie art.35 ust.1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym ( Dz.U. z 2001 Nr 142, poz.1592 z późn. zm.) na wniosek Zarządu Powiatu, Rada Powiatu Węgrowskiego uchwala ,co następuje:


§ 1

W Regulaminie Organizacyjnym Starostwa Powiatowego w Węgrowie ustalonym Uchwałą Nr V/13/99 Rady Powiatu Węgrowskiego z dnia 27 stycznia 1999 roku , Uchwałą Nr XIX/110/2000 z dnia 8 września 2000 roku, Uchwałą Nr XXII/134 /2000 z dnia 29 grudnia 2000 roku , Uchwałą Nr XXVIII/180/01 z dnia 31 sierpnia 2001 roku, Uchwałą Nr XXXIV/223/02 z dnia 5 kwietnia 2002 roku dokonuje się następujących zmian:

1. W rozdziale III „struktura organizacyjna Starostwa„ :


1/ pkt I otrzymuje brzmienie:


„1.Wydział Admininstracyjno-Społeczny
2.Wydział Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami
3.Wydział Środowiska, Rolnictwa i Budownictwa
4.Wydział Komunikacji i Transportu
5.Wydział Oświaty, Kultury,Sportu i Turystyki
6.Wydział Finansowy
7.Wydział Zarządzania Kryzysowego”


2/w pkt III podpunkt 3 otrzymuje brzmienie:


„3.Stanowisko do spraw kontroli wewnętrznej„


3/W § 13 ust. 2 i 3 otrzymują brzmienie:


„2.Organizację wewnętrzną wydziałów określa Starosta z inicjatywy własnej lub na wniosek kierownika komórki organizacyjnej w drodze zarządzenia.
3.Organizację i tryb pracy stanowisk obsługi Rady Powiatu ustala Starosta w porozumieniu z Przewodniczącym Rady Powiatu z inicjatywy własnej lub na wniosek kierownika właściwego wydziału.”


2. W rozdziale V „Zakresy działania wydziałów„


1/ § 16 otrzymuje brzmienie:


„1. Wydział Administracyjno - Społeczny zapewnia sprawną organizację i funkcjonowanie Starostwa, obsługę Rady i Zarządu, organizację przyjmowania obywateli w sprawach skarg i wniosków, załatwianie spraw kadrowych i szkoleniowych pracowników, realizuje zadania z zakresu problematyki prawno-administracyjnej, ochrony zdrowia oraz sprawuje nadzór nad stowarzyszeniami.


2. Do zakresu działania Wydziału należy.


w zakresie spraw organizacyjnych:


1/ nadzór nad funkcjonowaniem jednostek organizacyjnych powiatu,
2/ opracowywanie projektów regulaminów , zarządzeń i innych dokumentów dotyczących funkcjonowania Starostwa,
3/ sprawowanie nadzoru nad załatwianiem skarg, wniosków i listów obywateli,
4/ prowadzenie ewidencji porozumień dotyczących powierzenia prowadzenia zadań administracji publicznej jednostkom samorządu terytorialnego i innym podmiotom,
5/ prowadzenie zbioru aktów prawa miejscowego,
6/ prowadzenie zbioru upoważnień do załatwiania spraw w imieniu Starosty ,
7/ nadzór nad stosowaniem instrukcji kancelaryjnej, archiwalnej i jednolitego rzeczowego wykazu akt,
8/ koordynacja kontroli wewnętrznej w Wydziałach,
9/ zapewnienie sprawnego obiegu dokumentów i korespondencji,
10/ prowadzenie kancelarii ogólnej , biblioteki


w zakresie spraw pracowniczych :


1/ realizacja zadań wynikających z polityki kadrowej Starosty,
2/ prowadzenie spraw osobowych pracowników ,
3/ gospodarowanie etatami i funduszem wynagrodzeń,
4/ prowadzenie spraw związanych z odpowiedzialnością porządkową i dyscyplinarną pracowników,
5/ prowadzenie spraw socjalno-bytowych pracowników,
6/ prowadzenie spraw w zakresie szkolenia, dokształcania i doskonalenia zawodowego pracowników,

w zakresie spraw obywatelskich i innych:

1/ orzekanie w sprawach zmian imion i nazwisk, ustalanie pisowni i brzmienia imion i nazwisk,
2/ przygotowywanie zezwoleń na przeprowadzenie zbiórki publicznej,
3/ prowadzenie spraw w zakresie nadzoru nad działalnością stowarzyszeń,
4/ prowadzenie postępowania w sprawach rzeczy znalezionych, 5/załatwianie spraw związanych z udzielaniem pomocy repatriantom w zakresie ustalonym przez ustawę o repatriacji
6/załatwianie spraw paszportowych.

w zakresie obsługi Rady Powiatu :


1/ przygotowywanie i gromadzenie materiałów niezbędnych do pracy Rady i jej komisji
2/ przygotowywanie materiałów niezbędnych na posiedzenia Rady i komisji, ,
3/ protokołowanie obrad Rady i posiedzeń komisji,
4/ prowadzenie rejestrów uchwał Rady , wniosków i opinii komisji, interpelacji i wniosków radnych,
5/ przekazywanie do realizacji odpisów uchwał Rady , wniosków komisji i interpelacji radnych zainteresowanym kierownikom wydziałów i czuwanie nad ich terminowym załatwianiem,
6/ udzielanie pomocy radnym w wypełnianiu obowiązków radnego,
7/ umożliwianie mieszkańcom powiatu wglądu do uchwał i protokołów z sesji Rady,


w zakresie obsługi Zarządu Powiatu:


1/ prowadzenie dokumentacji Zarządu,
2/ przygotowywanie materiałów na posiedzenia Zarządu,
3/ protokołowanie posiedzeń Zarządu,
4/ prowadzenie rejestru uchwał, 5/prowadzenie dokumentacji związanej z wyborami i referendum


w zakresie ochrony zdrowia:


1/ tworzenie warunków dla działalności zakładów opieki zdrowotnej
2/ współdziałanie w zakresie wychowania w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi z podmiotami określonymi w przedmiotowej ustawie
3/rozwijanie i propagowanie działań informujących społeczeństwo o szkodliwości narkomanii,
4/ prowadzenie spraw z zakresu profilaktyki i zwalczania gruźlicy i innych chorób zakaźnych
5/ prowadzenie spraw wynikających z ustawy o cmentarzach i chowaniu zmarłych
6/ prowadzenie i wspieranie działań promujących zdrowy styl życia i ochronę zdrowia.

W zakresie spraw administracyjno-gospodarczych:

1/ zarządzanie budynkami i lokalami administracyjnymi,
2/ prowadzenie inwestycji, remontów i konserwacji urządzeń oraz sprzętu biurowego,
3/ wykonywanie zadań wynikających z ustawy o zamówieniach publicznych,
4/ zapewnienie ochrony i obsługi technicznej Starostwa,
5/ zabezpieczenie i gospodarka mieniem.
6/ zapewnienie porządku i czystości w pomieszczeniach Starostwa,
7/ gospodarka transportem zakładowym,
8/ zaopatrywanie Starostwa w sprzęt, urządzenia, materiały biurowe, pieczęcie, druki ścisłego zarachowania.
9/ prowadzenie archiwum,
10/ zapewnienie łączności i małej poligrafii dla potrzeb Starostwa,
11/ prowadzenie i realizacja zadań z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej w Starostwie.

3. Wydział przy znakowaniu spraw używa symbolu "AS"

2/ Skreśla się § 19.

3/ W § 20 dodaje się akapit w brzmieniu:

„w zakresie budownictwa :

1/ realizowanie zadań związanych ze sprawowaniem nadzoru urbanistyczno-budowlanego w zakresie zgodności zagospodarowania terenu z ustaleniami wynikającymi z miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz wymaganiami ochrony środowiska,
2/ realizowanie zadań związanych ze sprawowaniem nadzoru techniczno-budowlanego w zakresie zapewnienia warunków bezpieczeństwa ludzi i mienia w projektach i przy wykonywaniu robót budowlanych,
3/ wykonywanie zadań związanych ze sprawowaniem nadzoru i kontroli w zakresie:

a/ zgodności rozwiązań architektoniczno-budowlanych z przepisami techniczno-budowlanymi, obowiązującymi Polskimi Normami oraz zasadami wiedzy technicznej,
b/ właściwego wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie,
c/ wprowadzania do obrotu i stosowania wyrobów budowlanych dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie,

4/ prowadzenie ujednoliconej ewidencji rozpoczynanych i oddawanych do użytkowania obiektów budowlanych,
5/ kontrolowanie posiadania przez osoby wykonujące samodzielne funkcje techniczne w budownictwie uprawnień do pełnienia tych funkcji,
6/ prowadzenie spraw związanych z udzielaniem bądź odmową zgody na odstępstwo od przepisów techniczno-budowlanych,
7/ przygotowywanie decyzji o obowiązku ustanowienia inspektora nadzoru inwestorskiego oraz zapewnienie nadzoru autorskiego,
8/ przygotowywanie pozwoleń na budowę,
9/ przyjmowanie zgłoszeń o zamiar budowy oraz wykonywania robót budowlanych nieobjętych obowiązkiem uzyskania pozwolenia na budowę,
10/ zgłaszanie sprzeciwu w sprawie budowy oraz wykonywania robót i nakładanie obowiązku uzyskania pozwolenia na budowę,
11/ przyjmowanie zgłoszenia o rozbiórce nie objętej obowiązkiem uzyskania pozwolenia.
12/ nakładanie obowiązku uzyskania pozwolenia na rozbiórkę,
13/ nakładanie obowiązku usunięcia nieprawidłowości w projekcie budowlanym i zatwierdzanie projektu budowlanego,
14/ stwierdzanie wygaśnięcia decyzji o pozwoleniu na budowę.
15/ prowadzenie rejestru decyzji o pozwoleniu na budowę i przechowywanie dokumentów objętych pozwoleniem na budowę,
16/ przygotowywanie decyzji o przenoszeniu pozwolenia na budowę na rzecz innej osoby,
17/ nakładanie obowiązku geodezyjnego wyznaczania w terenie i wykonania geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej w stosunku do obiektów wymagających zgłoszenia,
18/ rozstrzyganie o niezbędności wejścia do sąsiedniego budynku, lokalu lub nieruchomości oraz warunków korzystania z tego budynku, lokalu lub nieruchomości,
19/ przyjmowanie zgłoszeń o zamiarze przystąpienia do użytkowania obiektu budowlanego, zgłaszanie sprzeciwu oraz wydawanie pozwolenia na użytkowanie,
20/ przygotowywanie pozwoleń na zmianę sposobu użytkowania obiektu budowlanego,
21/ przekazywanie organom nadzoru budowlanego kopii decyzji ,postanowień i zgłoszeń wynikających z prawa budowlanego. Zawiadamianie tych organów o stwierdzonych nieprawidłowościach przy wykonywaniu robót budowlanych, lub utrzymywaniu obiektów budowlanych ,
22/ uzgadnianie rozwiązań projektowych obiektów usytuowanych na terenach zamkniętych w zakresie:

a. 1inii zabudowy oraz elewacji obiektów budowlanych projektowanych od strony dróg, ulic, placów i innych miejsc publicznych,
b. przebiegu i charakterystyki technicznej dróg, linii komunikacyjnych oraz sieci uzbrojenia terenu, wyprowadzonych poza granicę terenu zamkniętego, a także podłączeń tych obiektów do sieci użytku publicznego,

23/ przygotowywanie pozwoleń na budowę składowisk odpadów,
24/prowadzenie analiz i studiów z zakresu zagospodarowania przestrzennego, odnoszących się do obszaru powiatu i zagadnień jego rozwoju, 25/ opiniowanie projektów planów zagospodarowania przestrzennego województwa,
26/ potwierdzanie spełnienia wymagań samodzielnego lokalu mieszkalnego dla celów ustanowienia odrębnej własności lokali, 27/ potwierdzanie powierzchni użytkowej i wyposażenia technicznego domu jednorodzinnego dla celów dodatku mieszkaniowego,
28/ poświadczanie oświadczeń zamawiającego wykonanie robót dotyczących infrastruktury towarzyszącej budownictwu mieszkaniowemu dla celów podatku od towarów i usług,
29/ powoływanie komisji urbanistyczno-architektonicznych.

2.Wydział przy znakowaniu spraw używa symbolu „ŚRB”.

4/ Skreśla się § 23.

5/ W § 24 dodaje się punkty w brzmieniu:


„21/ wnioskowanie do Zarządu Powiatu o wprowadzenie zakazu przeprowadzenia imprez masowych lub przeprowadzenie imprezy masowej bez udziału widzów w przypadku negatywnej oceny stanu bezpieczeństwa i porządku publicznego.
22/ prowadzenie spraw z zakresu ochrony informacji niejawnych
23/ prowadzenie spraw z zakresu akcji kurierskiej.
24/ organizowanie i przeprowadzanie poboru.”

6/ § 28 otrzymuje brzmienie:

„1.Do zakresu działania samodzielnego stanowiska pracy do spraw kontroli wewnętrznej należy prowadzenie kontroli finansowej w jednostkach organizacyjnych Powiatu, a w szczególności:
1/dokonywanie wstępnej oceny celowości zaciągania zobowiązań finansowych i dokonywania wydatków,
2/badanie i porównywanie stanu faktycznego ze stanem wymaganym, pobierania i gromadzenia środków publicznych, zaciągania zobowiązań finansowych i dokonywania wydatków ze środków publicznych, udzielania zamówień publicznych oraz zwrotu środków publicznych,
3/ocena prowadzenie gospodarki finansowej oraz stosowania wymaganych procedur.

2.Stanowisko do znakowania spraw używa symbolu „KW”


§ 2.

Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Powiatu.

§ 3.

Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 lipca 2003 roku.

Pokaż metryczkę
Informację wytworzył
Starostwo Powiatowe w Węgrowie
Data wytworzenia
7 stycznia 2007
Informację opublikował
Andrzej Dębiec
Data publikacji
7 stycznia 2007
Informację zmienił
Andrzej Dębiec
Data ostatniej zmiany
7 stycznia 2007

 

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2007-2013
Priorytet II Przyśpieszenie e-Rozwoju Mazowsza Działanie 2.2 Rozwój e-usług

Copyright © 2014

Używamy plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.