Na podstawie art.35 ust.1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym ( Dz.U. z 2001 Nr 142, poz.1592 z późn. zm.) na wniosek Zarządu Powiatu, Rada Powiatu Węgrowskiego uchwala ,co następuje:
§ 1.
W Regulaminie Organizacyjnym Starostwa Powiatowego w Węgrowie ustalonym Uchwałą Nr IX/67/03 Rady Powiatu Węgrowskiego z dnia 12 września 2003 roku, zmienionym Uchwałą Nr XXI/144/04 z dnia 30 grudnia 2004 roku, dokonuje się następujących zmian:
1. § 5 otrzymuje brzmienie :
„ 1 . Główną siedzibą Starostwa jest budynek administracyjny w Węgrowie, ul. Przemysłowa 5. Wydział Środowiska i Rolnictwa oraz Wydział Architektury i Budownictwa mają swoją siedzibę w budynku usytuowanym w Węgrowie przy ul. Piłsudskiego 23.
2 .Siedzibą Starostwa Powiatowego w Węgrowie – Referatu Geodezji i Kartografii ,Referatu Komunikacji i Stanowiska do spraw Budownictwa w Łochowie jest budynek administracyjny Urzędu Gminy w Łochowie przy Alei Pokoju 75.”
2. w § 7 dodaje się punkty 11 i 12 w brzmieniu :
„11/kierowanie wykonywaniem zadań obronnych,
12/wykonywanie zadań wynikających z funkcji Szefa Obrony Cywilnej Powiatu. „
3.§ 12 otrzymuje brzmienie :
„ 1 . W Starostwie tworzy się następujące wydziały i stanowiska pracy:
I. Wydziały:
1.Wydział Administracyjno - Społeczny,
2. Wydział Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami,
3.Wydział Środowiska i Rolnictwa,
4.Wydział Architektury i Budownictwa,
5.Wydział Komunikacji i Transportu ,
6 .Wydział Oświaty i Sportu,
7.Wydział Finansowy,
8. Wydział Kultury, Promocji i Turystyki,
9.Wydział Zarządzania Kryzysowego.
II. Samodzielne stanowiska pracy :
1. Powiatowy Rzecznik Konsumentów,
2. Stanowisko do spraw kontroli wewnętrznej,
3. Radca prawny.
4. W § 16 w zakresie spraw obywatelskich i innych :
1/ wykreśla się pkt 1 .;
2/ pkt 3 otrzymuje brzmienie :
”3/ prowadzenie spraw w zakresie nadzoru nad działalnością stowarzyszeń i fundacji „
3/ dodaje się pkt 6 w brzmieniu :
„ 6/prowadzenie spraw z zakresu ochrony informacji niejawnych .”
5. W § 18 w zakresie oświaty :
1/dodaje się punkty 3-7 w brzmieniu :
„ 3/ analiza arkuszy organizacyjnych szkół i placówek oświatowych,
4/prowadzenie spraw związanych z awansem zawodowym nauczycieli, w szczególności awansu na nauczyciela mianowanego oraz przeniesieniem nauczyciela do innej szkoły
( placówki ),
5/prowadzenie spraw związanych z regulaminem dodatków dla nauczycieli,
6/prowadzenie spraw związanych z obserwacją matur i egzaminów zawodowych,
7/prowadzenie spraw związanych z kursami teoretycznych przedmiotów zawodowych,”
2/dotychczasowe punkty 3- 17 otrzymują odpowiednio numerację 8-22 .
3/ pkt 22 otrzymuje brzmienie :
„22/ przygotowywanie dla dzieci i młodzieży skierowań do specjalnych ośrodków szkolno – wychowawczych, młodzieżowych ośrodków wychowawczych, młodzieżowych ośrodków socjoterapii na podstawie wskazań Centralnego Systemu Kierowania Nieletnich do Placówek Resocjalizacyjnych,”
4/dodaje się punkty 23- 27 w brzmieniu :
„ 23/wydawanie i przyjmowanie wniosków stypendiów z Europejskiego Funduszu Społecznego oraz innych programów stypendialnych do których Powiat Węgrowski przystąpi,
24/przygotowywanie wniosków, w tym wniosków o płatność stypendiów, których mowa w pkt 23,
25/przygotowywanie opracowań i informacji z zadania ujętego w pkt 2,
26/przygotowywanie propozycji podziału subwencji oświatowej,
27/ przygotowywanie projektów uchwał związanych z zadaniami określonymi w powyższych punktach, w tym odnoszących się do inwestora zastępczego, realizowanego przez kierowników oświatowych jednostek organizacyjnych.”
6.W § 18 w zakresie sportu dodaje się punkty 5 i 6 w brzmieniu :
„5/przygotowanie propozycji udzielenia dotacji stowarzyszeniom kultury fizycznej oraz związków sportowych w tym na realizację kalendarz imprez Powiatowego Szkolnego Związku Sportowego i Ludowych Zespołów Sportowych,
6/uszczegółowienie rodzajów zadań w ramach priorytetów programu współpracy ze stowarzyszeniami kultury fizycznej.”
7. § 19 ust 1 otrzymuje brzmienie :
„ 1 . Wydział Środowiska i Rolnictwa prowadzi sprawy wynikające z zakresu prawa wodnego, geologicznego, prawa ochrony środowiska, odpadów, gospodarki leśnej, ochrony gruntów rolnych i leśnych, ochrony zwierząt, hodowli zwierząt. „
8.W § 19 ust.2 :
1/ w zakresie gospodarki wodnej dodaje się punkt 22 w brzmieniu :
„22/ opracowanie decyzji stwierdzającej przejście w trwały zarząd gruntów pokrytych wodami stanowiącymi własność Skarbu Państwa.”
2/w zakresie gospodarki leśnej :
- wykreśla się punkty 3,6,8,
- pkt 15 otrzymuje brzmienie :
„15/prowadzenie spraw związanych z wydawaniem decyzji wstrzymującej wypłatę ekwiwalentu, przeniesienie praw i obowiązków decyzji o prowadzeniu uprawy leśnej w tym wypłatę ekwiwalentu na następcę lub spadkobiercę.”
-dodaje się punkty 17-19 w brzmieniu :
„17/wydawanie decyzji o zmianie lasu na użytek rolny,
18/uznanie lasu za ochronny lub pozbawienie go tego charakteru,
19/zatwierdzanie uproszczonego planu urządzania lasu.”
3/wykreśla się tytuł : „ w zakresie dostępu do informacji o środowisku i jego ochronie oraz o ocenach oddziaływania na środowisko; „, a punkty 1-3 numeruje się odpowiednio jako punkty 19-21 w zadaniach w zakresie ochrony i kształtowania środowiska.
4/w zakresie ochrony i kształtowania środowiska dodaje się punkty 21-22 w brzmieniu:
„21/wydawanie opinii co do konieczności sporządzania raportu dla przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko, dla których sporządzanie raportu o oddziaływaniu na środowisko może być wymagane,
22/uzgadnianie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięć określonych w pkt 21,”
5/skreśla się zadania z zakresu ochrony zwierząt;
6/w zakresie ochrony przyrody, dodaje się punkty 8-11 w brzmieniu ;
„8/wydawanie zezwoleń na usunięcie drzew i krzewów z terenu nieruchomości będących własnością gminy,
9/naliczanie i pobieranie opłaty za usunięcie drzew i krzewów bez zezwolenia,
10/umarzanie, rozkładanie na raty lub przesunięcie terminu płatności naliczonej opłaty za usuwanie drzew i krzewów,
11/wymierzanie administracyjnej kary pieniężnej za zniszczenie terenów zieleni, drzew lub krzewów bez zezwolenia.”
7/ skreśla się zadania z zakresu architektury, budownictwa i zagospodarowania przestrzennego ;
8/ dodaje się ust.3 w brzmieniu :
„3.Wydział przy znakowaniu spraw używa symbolu „ŚR” .
9.W § 20 w zakresie gospodarki nieruchomościami powiatu i Skarbu Państwa:
1/skreśla się punkty 5,14,19,20.
2/dopisuje się punkty 32 i 33 w brzmieniu :
„32/regulowanie stanu prawnego dróg i wypłacanie odszkodowań zgodnie z art.73 ustawy z dnia 13 października 1998 roku przepisy wprowadzające ustawy reformujące administrację publiczną ,
33/przygotowywanie decyzji o ustanowieniu trwałego zarządu na rzecz Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad nieruchomości przeznaczonych na drogi krajowe stanowiące własność Skarbu Państwa zarządzane przez Lasy Państwowe.„.
3/ zdanie „w zakresie geodezji i kartografii” zastępuje się zdaniem „w zakresie geodezji, kartografii i katastru nieruchomości „
4/ do zadań w zakresie geodezji, kartografii i katastru nieruchomości dodaje się punkty 17 i 18 w brzmieniu :
„17/prowadzenie spraw związanych z zakładaniem ewidencji budynków i modernizacją ewidencji gruntów i budynków ,
18/informatyzacja zasobu geodezyjno-kartograficznego.”
10. W § 22 :
1/ skreśla się pkt 23;
2/ dodaje się punkty 26 -36 w brzmieniu :
„26/ opracowanie rocznych wytycznych oraz planu zasadniczych zamierzeń w zakresie wykonywania zadań obronnych;
27/ opracowanie planów i programów szkolenia obronnego, a także organizowanie szkolenia i prowadzenia dokumentacji szkoleniowej;
28/opracowanie, uzgadnianie i przedkładanie do akceptacji planu operacyjnego funkcjonowania powiatu, a także stosownych programów obronnych;
29/opracowanie i uaktualnianie planu przygotowań służby zdrowia w powiecie na potrzeby obronne;
30/ realizowanie przedsięwzięć związanych z przygotowaniem stanowiska kierowania Starosty zapewniającego realizację zadań obronnych w wyższych stanach gotowości obronnej państwa;
31/opracowanie projektu regulaminu organizacyjnego starostwa powiatowego na czas wojny oraz projektu zarządzenia Starosty wprowadzającego wyżej wymieniony regulamin w życie;
32/ opracowanie i bieżące uaktualnienie dokumentów zapewniających sprawne wykonywanie zadań obronnych w wyższych stanach gotowości obronnej;
33/ opracowanie i uaktualnienie dokumentacji Stałego Dyżuru;
34/ realizowanie przedsięwzięć związanych ze świadczeniami na rzecz obrony w zakresie potrzeb wynikających z zadań realizowanych przez Starostę;
35/prowadzenie spraw związanych z reklamowaniem żołnierzy rezerwy od obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej w czasie ogłoszenia mobilizacji i wojny;
36/planowanie i prowadzenie kontroli z zakresu zadań obronnych.”
11.Dotychczasowe § § 24-49 otrzymują numerację 25-50.
12.Dodaje się § 24 w brzmieniu :
„1.Wydział Architektury i Budownictwa prowadzi sprawy z zakresu architektury, budownictwa i zagospodarowania przestrzennego.
2.Do podstawowych zadań wydziału należy :
1/ prowadzenie nadzoru i kontroli nad przestrzeganiem przepisów prawa budowlanego a w szczególności:
- zgodności zagospodarowania terenów z miejscowymi planami zagospodarowania przestrzennego, wymaganiami ochrony środowiska,
- warunków bezpieczeństwa ludzi i mienia w rozwiązaniach przyjętych w projektach budowlanych, przy wykonywaniu robót budowlanych oraz utrzymywaniu obiektów budowlanych,
- zgodności rozwiązań architektoniczno – budowlanych z przepisami techniczno – budowlanymi oraz zasadami wiedzy technicznej,
2/ kontrolowanie posiadania przez osoby wykonujące samodzielne funkcje techniczne w budownictwie uprawnień do pełnienia tych funkcji,
3/ opracowywanie wniosków do odpowiednich ministrów o udzielenie upoważnienia na udzielenie zgody na odstępstwo od przepisów techniczno – budowlanych obiektów,
4/ prowadzenie uzgodnień ze służbami ochrony zabytków przy:
- wydawaniu pozwoleń na budowę,
- wydawaniu pozwoleń na rozbiórkę,
obiektów wpisanych do rejestrów zabytków oraz obiektów budowlanych objętych ochroną konserwatorską (a nie wpisanych do rejestrów zabytków) na podstawie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
5/ wydawanie dzienników budów lub obiektów budowlanych,
6/ przekazywanie kopii rejestrów wniosków i decyzji o pozwolenie na budowę do Wojewody,
7/ prowadzenie statystyki z zakresu budownictwa,
8/ opracowywanie opinii dotyczących rozwiązań przyjętych w projekcie studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin,
9/ opracowywanie uzgodnień projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego gmin,
10/ opracowywanie opinii o projekcie planu zagospodarowania przestrzennego województwa,
11/ opracowywanie uzgodnień decyzji w sprawie ustalenia lokalizacji inwestycji celu publicznego,
12/ opracowywanie uzgodnień decyzji o warunkach zabudowy,
13/ członkostwo w zespole do koordynowania usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu,
14/ prowadzenie spraw związanych z udzielaniem bądź odmową zgody na odstępstwo od przepisów techniczno-budowlanych,
15/ przygotowywanie decyzji o obowiązku ustanowienia inspektora nadzoru inwestorskiego oraz zapewnienie nadzoru autorskiego,
16/ przygotowywanie pozwoleń na budowę,
17/zasięganie opinii wojewody dla inwestycji mogących znacząco oddziaływać na obszar NATURA 2000. „
18/ przyjmowanie zgłoszeń o zamiar budowy oraz wykonywania robót budowlanych nie objętych obowiązkiem uzyskania pozwolenia na budowę,
19/ zgłaszanie sprzeciwu w sprawie budowy oraz wykonywania robót i nakładanie obowiązku uzyskania pozwolenia na budowę,
20/ przyjmowanie zgłoszenia o rozbiórce nie objętej obowiązkiem uzyskania pozwolenia,
21 nakładanie obowiązku uzyskania pozwolenia na rozbiórkę,
22/ nakładanie obowiązku usunięcia nieprawidłowości w projekcie budowlanym i zatwierdzanie projektu budowlanego,
23 stwierdzanie wygaśnięcia decyzji o pozwoleniu na budowę,
24/ prowadzenie rejestrów:
- wniosków o pozwolenia na budowę,
- decyzji o pozwolenie na budowę,
25/ rozstrzyganie o niezbędności wejścia do sąsiedniego budynku, lokalu lub nieruchomości oraz warunków korzystania z tego budynku, lokalu lub nieruchomości,
26/ przygotowywanie pozwoleń na zmianę sposobu użytkowania obiektu budowlanego,
27/ przekazywanie organom nadzoru budowlanego kopii decyzji ,postanowień i zgłoszeń wynikających z prawa budowlanego,
28/ potwierdzanie spełnienia wymagań samodzielnego lokalu mieszkalnego dla celów ustanowienia odrębnej własności lokali,
29/ potwierdzanie powierzchni użytkowej i wyposażenia technicznego domu jednorodzinnego dla celów dodatku mieszkaniowego,
30/ poświadczanie oświadczeń zamawiającego wykonanie robót dotyczących infrastruktury towarzyszącej budownictwu mieszkaniowemu dla celów podatku od towarów i usług,
31/ prowadzenie obsługi powiatowej komisji urbanistyczno-architektonicznej.
3. Wydział przy znakowaniu spraw używa symbolu " AB ".”
13.W § 25 ust.1 nazwę „Zespół Radców Prawnych „ zastępuje się nazwą „Radca Prawny „.
14.W § 25 ust. 2 wyraz „Zespół” zastępuje się wyrazem „ Stanowisko „
§ 2
Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Powiatu.
§ 3
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia, z mocą obowiązującą od dnia 1 listopada 2006 roku.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego
w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2007-2013
Priorytet II Przyśpieszenie e-Rozwoju Mazowsza Działanie 2.2 Rozwój e-usług
Używamy plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.