Wydział Administracyjno - Społeczny zapewnia sprawną organizację i funkcjonowanie Starostwa, obsługę Rady i Zarządu, organizację przyjmowania obywateli w sprawach skarg
i wniosków, załatwianie spraw kadrowych i szkoleniowych pracowników, realizuje zadania
z zakresu problematyki prawno-administracyjnej i ochrony zdrowia.
Do zakresu działania Wydziału należy :
W zakresie spraw organizacyjnych :
1)opracowywanie projektów regulaminów , zarządzeń i innych dokumentów dotyczących funkcjonowania Starostwa;
2)koordynowanie załatwiania skarg, wniosków i petycji;
3) prowadzenie ewidencji porozumień dotyczących powierzenia prowadzenia zadań administracji publicznej jednostkom samorządu terytorialnego i innym podmiotom;
4)prowadzenie zbioru aktów prawa miejscowego;
5) prowadzenie zbioru upoważnień do załatwiania spraw w imieniu Starosty;
6) nadzór nad stosowaniem instrukcji kancelaryjnej, archiwalnej i jednolitego rzeczowego wykazu akt;
7)zapewnienie sprawnego obiegu dokumentów i korespondencji;
8) prowadzenie kancelarii ogólnej;
9)prowadzenie spraw związanych z oświadczeniami majątkowymi;
10)koordynowanie działań w zakresie udostępnia informacji publicznej i zamieszczania informacji w Biuletynie Informacji Publicznej;
11)przesyłanie aktów prawnych do publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego;
12)zapewnienie warunków terminowej i zgodnej z prawem realizacji zadań wyborczych wynikających z obowiązujących przepisów;
13)wykonywanie czynności organizacyjnych i sprawozdawczych dotyczących punktów nieodpłatnej pomocy prawnej.
W zakresie spraw pracowniczych :
1) prowadzenie akt i spraw osobowych pracowników Starostwa i kierowników jednostek organizacyjnych ( z wyłączeniem jednostek oświatowych), Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego, Powiatowego Inspektora Sanitarno-Epidemiologicznego;
2)zgłaszanie pracowników, ewentualnie członków ich rodzin, oraz zleceniobiorców do ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych oraz ich wyrejestrowywanie;
3)prowadzenie spraw emerytalno-rentowych pracowników;
4)przeprowadzanie naboru na wolne stanowiska urzędnicze, w tym kierownicze urzędnicze;
5)organizowanie konkursów na stanowiska kierowników powiatowych jednostek organizacyjnych ( z wyłączeniem jednostek oświatowych);
6)prowadzenie spraw z zakresu służby przygotowawczej;
7)koordynowanie spraw z zakresu przeprowadzania okresowej oceny kwalifikacyjnej pracowników;
8) gospodarowanie etatami i funduszem wynagrodzeń;
9) prowadzenie spraw związanych z odpowiedzialnością porządkową i dyscyplinarną pracowników;
10) prowadzenie spraw socjalno-bytowych pracowników;
11)prowadzenie spraw w zakresie szkolenia, dokształcania i doskonalenia zawodowego pracowników;
12)prowadzenie rejestru umów z osobami fizycznymi nie prowadzącymi działalności gospodarczej, w szczególności umów zlecenia i umów o dzieło, umów w sprawie podnoszenia kwalifikacji zawodowych pracowników.
W zakresie spraw obywatelskich i innych:
1) prowadzenie postępowania w sprawach rzeczy znalezionych;
2)załatwianie spraw związanych z udzielaniem pomocy repatriantom w zakresie ustalonym przez ustawę o repatriacji.
w zakresie obsługi Rady Powiatu :
1)przygotowywanie i gromadzenie materiałów niezbędnych do pracy Rady i jej komisji;
2) przygotowywanie materiałów niezbędnych na posiedzenia Rady i komisji;
3) protokołowanie obrad Rady i posiedzeń komisji;
4) prowadzenie rejestrów uchwał Rady , wniosków i opinii komisji, interpelacji i wniosków radnych;
5) przekazywanie do realizacji odpisów uchwał Rady , wniosków komisji i interpelacji radnych zainteresowanym Naczelnikom Wydziałów i czuwanie nad ich terminowym załatwianiem;
6) udzielanie pomocy radnym w wypełnianiu obowiązków radnego;
7) umożliwianie wglądu do uchwał i protokołów z sesji Rady.
w zakresie obsługi Zarządu Powiatu:
1) prowadzenie dokumentacji Zarządu;
2) przygotowywanie materiałów na posiedzenia Zarządu;
3) protokołowanie posiedzeń Zarządu;
4) prowadzenie rejestru uchwał;
5) prowadzenie dokumentacji związanej z wyborami i referendum.
w zakresie ochrony zdrowia:
1) prowadzenie zadań związanych z wykonywaniem przez samorząd powiatowy funkcji podmiotu tworzącego dla Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Węgrowie;
2)realizacja zadań związanych z promocją zdrowia i profilaktyką schorzeń cywilizacyjnych;
3)ustalanie godzin pracy aptek i harmonogramu dyżurów aptek ogólnodostępnych z terenu Powiatu;
4)udział w opracowywaniu i realizacji oraz w ocenie efektów programów polityki zdrowotnej wynikających z rozpoznanych potrzeb zdrowotnych i stanu zdrowia mieszkańców powiatu - po konsultacji z właściwymi terytorialnie gminami;
5)przekazywanie wojewodzie informacji o zrealizowanych lub podjętych zdaniach z zakresu zdrowia publicznego;
6)prowadzenie spraw wynikających z ustawy o cmentarzach i chowaniu zmarłych.
w zakresie spraw administracyjno – gospodarczych:
1)zarządzanie budynkami i lokalami administracyjnymi;
2) prowadzenie remontów i konserwacji urządzeń oraz sprzętu biurowego;
3) zapewnienie ochrony obiektów Starostwa;
5) zabezpieczenie i gospodarowanie mieniem;
6) zapewnienie porządku i czystości w pomieszczeniach Starostwa;
7) gospodarka transportem zakładowym;
8)zaopatrzenie Starostwa w sprzęt, urządzenia, materiały biurowe, pieczęcie, druki ścisłego zarachowania;
9) prowadzenie archiwum zakładowego;
10) zapewnienie łączności i małej poligrafii dla potrzeb Starostwa;
11)prowadzenie i realizacja zadań z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej w Starostwie.
W zakresie obsługi informatycznej:
1)opracowywanie koncepcji i planów rozwoju systemów informatycznych w Starostwie;
2) utrzymywanie systemów informatycznych i sprzętu komputerowego w stałej sprawności;
3)proponowanie lub opiniowanie zakupu sprzętu i oprogramowania, sukcesywnej wymiany zużytych i przestarzałych składników wyposażenia ;
4)nadzór nad wykonywaniem napraw gwarancyjnych oraz serwisu pogwarancyjnego sprzętu komputerowego i oprogramowania.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego
w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2007-2013
Priorytet II Przyśpieszenie e-Rozwoju Mazowsza Działanie 2.2 Rozwój e-usług
Używamy plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.